Explorers

Algemene informatie

De Explorers draaien 2x per maand op vrijdagavond van 19:45 uur tot 22:00 en 2x per maand op zaterdag van 14:00 tot 16:30. Vind je het leuk om een keer te komen kijken bij ons? Mail dan naar:
explorers@scoutingframa.nl

Explorers regelen de meeste dingen zelf: de draaien hun eigen opkomsten en organiseren zelf hun expeditie. Ook hun afdeling runnen ze zelf, ze kiezen een afdelingsbestuur en beheren de financiën van de afdeling. De begeleiding doet actief mee in het door de explorers opgestelde programma en helpt als een plan dreigt te stranden.

Het bedenken van een uitdagend programma is voor explorers vaste prik.
Explorers bedenken hun eigen programma en kunnen er ook voor kiezen om
projecten te doen. Een project is een activiteit die langer duurt dan één opkomst en is dus een stuk omvangrijker als het gaat om organisatie.

Wat doen we?

De jongeren maken onder begeleiding van de staf programma’s zoals:
– Koken met kampvuur, of zelfgemaakte ovens
– Levende bordspelen
– Fietstochten/fototochten
– Bruggen bouwen van rauwe spaghetti
– Zelfgemaakte versies van de lama’s of ander tv programma’s
– Pionieren
– Zelf films maken enz.

Regelmatig hebben we gezamenlijke activiteiten met andere groepen uit de regio.
Dit kunnen de volgende activiteiten zijn:
– Het volleybal toernooi
– Dropping
– Het darttoernooi
– Een hike-weekend
– Het frisbeetoernooi

Omdat we vaak activiteiten hebben die geld kosten proberen we door het jaar heen acties te draaien om dit te bekostigen. Dit varieert van de schaatsbaan en fietsenstallingen bemannen tot potgrond verkopen. Mocht u nog een actie voor ons hebben, laat het ons weten!

Weekenden

We hebben elk jaar 3 weekenden. De planning en inhoud van zo’n weekend wordt altijd samen met de jongeren bepaald.

Zomerkamp

Het scoutingseizoen sluiten we altijd af met een kamp. Dit is altijd het hoogtepunt van het scoutingjaar. Het kamp vindt altijd plaats in de eerste week van de schoolvakantie.