Scouts

De Scouts draaien op zaterdag middag van 14.00 tot 16.30.
Indien uw kind interesse heeft om er bij te komen of een keer te komen kijken kunt u mailen naar:
scouts@scoutingframa.nl.

Ben jij tussen de 11 en 15 jaar en heb je zin in actie? Word dan een scout en beleef uitdagende avonturen! Samen met je nieuwe vrienden doe je super gave dingen waar je ook nog eens wat van leert. Leer pionieren, ga op zomerkamp, kook op je eigen kampvuurtje en ontdek de wereld om je heen!

Scouts zijn niet meer bezig met het spelen in thema, zoals bij de bevers (5-7 jaar) en de welpen (7-11) jaar het geval is. Bij de scouts ligt de focus op het bewust ontwikkelen van hun Scoutingkennis en -vaardigheden. Naast samenwerking en elkaar helpen als er problemen zijn, is het ook belangrijk dat scouts (een deel van) een opkomst leren organiseren. Deze groep scouts wordt op deze manier relatief zelfstandig en de scouts worden voorbereid op de volgende speltak, de explorers, waarin ze zelf activiteiten gaan organiseren. Zo blijven scouts zich steeds verder ontwikkelen, dit heet bij
Scouting de ‘doorlopende leerlijn’.

Wat doen we ?

De activiteiten van de Scouts zijn heel divers, zoals hierna te zien is.
Een greep uit de activiteiten:
– Bosspelen
– Knutselen
– Gezelschapsspelen
– Koken, al dan niet op houtvuur
– Sporten
– EHBO
– Pionieren
– Speurtochten / fietstochten
– Kaart / kompas
– Zwemmen

Weekenden
Tijdens een scoutingjaar draaien we drie weekenden.
Meestal blijven we dan in en om onze eigen blokhut in Best, maar soms trekken we er ook op uit en gaan we ergens anders overnachten.
Tijdens de weekenden overnachten we in een blokhut of in tenten.

Zomerkamp

Het zomerkamp is ieder jaar wel weer het absolute hoogtepunt van een scoutingseizoen. We gaan dan op kamp ergens binnen de Benelux. Op kamp wordt er een beroep gedaan op de zelfredzaamheid van de Scouts. Om te beginnen moet iedere patrouille er voor zorgen dat de slaaptent er netjes bij staat. Bovendien moet er iedere avond een maaltijd gekookt worden per patrouille, natuurlijk hoort daar naderhand de afwas ook bij!